Saya bertanya pada ALLAH sejak kecil, tentang kehebatan manusia sebagai khalifah

rupanya iman perlu bukti Dapatkan sekarang dengan harga RM29.00, sebelum kenaikan harga PAKEJ, bila-bila masa!rupanya iman perlu bukti

Kelebihan kita dari malaikat, dan sekalian makhluk. Dan waktu tu, ilham jawapan saya dapat tentang Rohul Kuddus. ROH, kekuatan islam yang ditakuti oleh Yahudi. Sehingga mereka mencipta apa sahaja perkara, berselindung di bawah nama Islam, agar orang islam tidak berani, takut untuk percaya kepada perkara ghaib. Menakutkan orang Islam dengan mengaitkan perkara ghaib dengan perkara syirik. Sedangkan, awal surah albaqarah, firman ALLAH, tanda orang berTAKWA adalah yang beriman perkara GHAIB. Saksikanlah video tentang mengapa saya tulis buku MRBK ini, semoga membuka minda, untuk mula berfikir, membawa satu perubahan pada diri.

Sebelum tu, nota sikit lagi untuk anda.

#Bila Dajjal datang nanti, kita takde makanan, kemarau panjang, apa bekalan ilmu untuk kita hadapinya? Ilmu yang masa tu duit pun tak guna, sebab makanan dah takde. Sebelum dajjal datang, imam Mahdi turun, sebelum imam mahdi turun, berlaku kabut, asap tebal 40hari, siang umpama gelap gelita, masa tu kita nak makan apa? Bayangkan, jerebu yang sekejap je membawa bermacam bahaya kesihatan, kematian, sesak nafas. Apa bekalan kita, untuk diri atau anak-anak? dah fikir?dah sedia? menghadapi tangisan, anak-anak? aatau kematian mengejutkan? 

 #Saya dulu tanya ALLAH, ilmu para wali. Para wali ALLAH, tak syirik! Mereka beriman, takwa. Saya suka baca kisah Sultanul Awliya Sheikh Abdul Qadir AlJailani. Sejarah, bagaimana tulang menjadi ayam. Kisah kehebatan para sahabat Rasulullah Sollallahualaihiwasalam. Semua dalam sejarah.

 #Mungkin anda taksuka baca sejarah, buku tebal. Jadi saya kongsi dengan kisah cerita pengalaman saya yang santai, tentang bestnya beriman kepada perkara ghaib, sebagi satu khabar gembira. Penting untuk berjaya sekarang ataupun menghadapi dunia akhir zaman. 

 #YaAllah kasihanilah Umat Nabi Muhammad Sollallahualaihiwasalam. #MukjizatAlQuran untuk umat nabi Muhammad Sollallahualaihiwasalam, iaitu untuk saya dan anda. #Apa ilmuNya? 

#Bacalah #Jom Saksikanlah video ini

“Jika banyak Soalan membelenggu diri, segala dilakukan tidak menjadi, rezeki tersekat di sana sini atau jiwa tak istiqomah tenang, wajib anda memiliki buku ini. Buku ini berniat membantu memperingatkan perjanjian roh kita dengan ALLAH. Pengalaman spiritual untuk berkongsi, kehebatan manusia sebagai khalifah mengatasi segala makhluk HATTA MALAIKAT sekalipun, menyebabkan ia tertulis. Pedoman hidup buat umat akhir zaman.

Judul Buku: Menyaksi Rahsia Bicara KasihNYA

Inspirasi spiritual:“Laailahaillallah” Menyelongkar kehebatan manusia mengatasi segala makhluk hatta Malaikat sekalipun. Firman ALLAH swt, Surah Assyura 51, “Dan tidaklah patut bagi seseorang manusia bahawa ALLAH berbicara dengannya kecuali dengan (jalan) wahyu (dengan diberi ilham atau mimpi), atau dari sebalik tabir (dengan mendengar suara sahaja), atau dengan mengutuskan utusan (malaikat/manusia), lalu utusan itu menyampaikan wahyu kepadanya dengan seizinNya akan apa yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah Maha Tinggi, lagi Maha Bijaksana.”

buku motivasi dengan Allah, surat dari ALLAH, buku islami
berbicara dengan Allah, nabi musa,

Sinopsis Buku: Pencarian jawapan, kehebatan manusia sebagai khalifah, MENGATASI makhluk yang lain hatta MALAIKAT sekalipun, akhirnya terjawab, apabila saya ditimpa penyakit yang tak ketahuan. Ujian itu menyebabkan saya mengimbau setiap pengalaman dan kisah keajaiban yang ALLAH rasakan pada diri. Nikmat diperolehi jika kita sering bertafakur, kembali berserah diri, bergantung harap padaNya, dalam segala sesuatu.

LaailahaillAllah…menyimpul kembali tali kasihNya. Yang rupanya secara tak sedar membuka jalan, tersingkapnya keajaiban nikmat rahsia dalam diri, lantas ‘menangkap’, bicara kasihNya.

Istimewanya diri, bila sedar RASA, gerak, diam, bicara Ilham, adalah dariNya. Istimewanya kita, bila sedar RASA, ALLAH sentiasa bersama. Sedar RASA pabila kembali bersyahadah, sebagaimana pernah diambil kesaksian dariNya, sewaktu kita di alam sana.

Firman Allah SWT Surah Al Isra’70, “Dan sesungguhnya telah Kami muliakan anak-anak Adam. Kami angkat mereka di daratan dan di lautan.  Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami LEBIHKAN mereka dengan kelebihan yang sempurna atas semua makhluk yang telah Kami ciptakan.

Buku bertajuk Menyaksi Rahsia Bicara KasihNYA, (MRBK) bukanlah saya direct fokus tentang rezeki semata-mata. Buku ini, adalah perkongsian pengalaman kerohanian pencarian saya TANYA ALLAH, untuk mengetahui kehebatan kita manusia sebagai khalifah ALLAH melebihi makhluk lain (termasuk malaikat).

Namun bila benar faham, secara tak langsung sebenarnya, beriman kepada perkara ghaib, mengenal ALLAH, adalah penyelesaian kepada banyak perkara.

Jadi biar kami ringkaskan.

Kepada yang masih

(1) tersekat rezeki, sempit rezeki,

(2) sakit yang tak sembuh,

(3) punyai kecelaruan jiwa,

(4) tertanya kenapa doa tak makbul?,

(5) nak berjaya dengan beriman kepada perkara ghaib

(6) nak manfaat bila berbicara TANYA ALLAH, maka  secara tak langsung kaedahnya, ada saya cerita dan tuliskan dalam buku tersebut. Termasuk

(7) jawapan  tentang “rahsia para sahabat menjemput rezeki”,

Apa yang pembaca akan dapat?

#SERONOK  BUKU MRBK++1

Dan yang seronoknya, insyaAllah, saya tidak biarkan pembaca buku saya, hanya baca 1x sahaja buku tersebut. Dengan qudratNYA, izinNYA, saya akan terus-menerus posting pada facebook page saya: nurulaeinabdulkadir atau melalui artikel pada website saya: www.nurulaein.com, sebagai tips tambahan sehingga terpaksa menyelak kembali buku tersebut dan,

#SERONOK  BUKU MRBK ++2

insyaAllah, melalui perkongsian artikel adan video ringkas juga akan ada tambahan panduan untuk mendapat hikmah ++ tersembunyi dari buku ini,

#SERONOK  BUKU MRBK+++3

Buku Menyaksi Rahsia Bicara KasihNYA, (MRBK) akan menjadi ala-ala buku “teks” panduan, untuk pembaca sekalian, bila menonton video atau posting artikel atau posting fb saya

#SERONOK  BUKU MRBK ++++4

seterusnya digunakan untuk seminar yang diadakan. Mudah-mudahan sama-sama kita beroleh manfaat, untuk kejayaan dunia dan akhirat.

#JADI SERONOK  BUKU MRBK +++++5

untuk anda menjadi agen sebagai menambah pendapatan, atau hadiahkan kawan-kawan. Jadi jika anda belum mempunyai buku Menyaksi Rahsia Bicara KasihNYA, BACA SENDIRI, boleh dapatkan secara online di www.nurulaein.com/shop atau whatsapp “nakbukumenyaksi” ke 0189739699.

Dan yang paling penting..

Berani kami katakan, buku Menyaksi bukumenyaksiRahsia Bicara KasihNYA ini, 

rupanya iman perlu bukti Wajib dimiliki oleh semua yang ada roh.

 rupanya iman perlu buktiMengingatkan perjanjian roh kamu dengan ALLAH. 

rupanya iman perlu bukti Kesedaran, “Rupanya iman perlu bukti?”

 rupanya iman perlu buktiMembenarkan ALLAH dekat dari urat leher sendiri! Nak RASA?

 rupanya iman perlu bukti Apakah kelebihan MANUSIA dari MALAIKAT?

 rupanya iman perlu bukti Tafakur, bagi yang mencari persediaan diri akhir zaman.

 rupanya iman perlu bukti Menjelaskan matlamat diciptakan.. agar kenal ALLAH.

mengapa kita diwujudkan, diciptakan, kecerdasan kewujudan, teori howard gardner, pelbagai kepintaran,
Tahukah anda? Bertanya "Mengapa kita diciptakan?" merupakan kepintaran asas yang perlu ada pada manusia, sebelum menerokai kepintaran yang lain. #existentialintelligence

Kepintaran kewujudan atau existential intelligence menghasilkan manusia berdaya maju. – Saintifik Research, Teori Howard Gardner.

Bagaimana? JAWAPANNYA di buku #MenyaksiRahsiaBicaraKasihNYA

existential intelligence, areif consultant

Howard Gardner

American Psychologist, Harvard University

Buku ini sebagai bermulanya niat pembukaan ilmu. Menyampaikan keinginan, sanubari INSAN, sanubari KAMU, yang terpendam, di lubuk paling dalam!

rupanya iman perlu bukti Carilah apa sahaja yang kamu ingin cari di dunia ini. Namun segala pencarian takkan pernah berhenti, selagi keinginan sebenar dalam diri tidak kamu selongkari!rupanya iman perlu bukti

SEGALA SOALAN KAMU... DIA JAWAB
Jika kamu benar kenal ALLAH, yang sangat DEKAT 100%
Setiap DOA KAMU... DIA KABUL​
Jika kamu benar kenal ALLAH, yang sangat DEKAT 100%
MASALAH kamu... PenyelesaianNYA ada pada DIA
Jika kamu benar kenal ALLAH, yang sangat DEKAT 100%
SIAPA DIA???
ALLAH 100%
buku motivasi dengan ALLAh, buku iman, lailahaillAllah

Penulis: Nurul Aein

Suka mengajak masyarakat untuk “BERFIKIR DI LUAR AKAL BIASA” untuk menjadi LUAR BIASA, BERJAYA secara selari di dunia dan akhirat. Antaranya, beliau suka dan cinta untuk menyebarkan tentang pentingnya kesedaran dari dalam diri untuk mengingati ALLAH, dan di samping berkongsi pengalaman (sebagai inspirasi) tentang keajaiban berserah untuk membangkitkan, rahsia kehebatan manusia sebagai hambaNYA.

Isi Kandungan page 1/2
Isi Kandungan page 2/2

JOM BACA TESTIMONI & LUAHAN PEMBACA

buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, nak rezeki, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 1
buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, seminar rezeki, ALLAH boss kita, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 2
buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, seminar rezeki, ALLAH boss kita, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 3
buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, seminar rezeki, ALLAH boss kita, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 4
buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, seminar rezeki, ALLAH boss kita, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 5
buku rezeki, buku tenang, seminar nak tenang, seminar rezeki, ALLAH boss kita, kenal diri kenal Allah, iman, ajaib
testimoni 6
testimoni 7
buku motivasi dengan allah, buku iman, buku islam, buku islami
testimoni 8
testimoni 9
testimoni 10

Alhamdulillah, kepada pembaca yang sudi menulis testimoni untuk dikongsi, dan ramai juga yang meluahkan melalui kata-kata yang saya tidak rekod, namun hanya dapat dengar dan menyimpannya dalam minda. Ada SATU(1) yang saya tergerak untuk kongsikan di sini. Jom baca cerita saya jumpa pembaca buku MRBK.

CERITANYA BEGINI…

Saya panggil beliau (bukan nama sebenar) Kak R. Kak R ni, antara pembaca buku saya, yang mulanya beli sebuah buku, esoknya, beli lagi sebuah, dan seminggu lepastu beliau beli lebih banyak. Bila saya tanya kenapa? Beliau kata sebab setelah beli dan baca, beliau rasa suka sebab rasa tenang dan terasa turut nak hadiahkan kepada kawan-kawan. Beliau kata, beliau ni memang takdelah rajin sangat baca buku. Tapi untuk buku MRBK ni, beliau set dalam minda, yang beliau akan baca 1 hari 1 bab atau paling tidak 1 muksurat. Sebabnya beliau RASA tenang, bila baca.

Ringkaskan cerita, satu hari, saya set appointment untuk sesi perkhidmatan saya sebagai AREIF Consultant dengan beliau. Kalau yang belum tahu saya juga menyediakan perkhidmatan untuk membantu mengenalpasti potensi diri seseorang, secara saintifik melalui analisa biometrik #intelligentFinger print dan hubungannya dengan neurokoteks otak kita… Normally, untuk yang dah baca buku saya, saya akan relatekan dengan buku saya masa sesi consultation.

Dan, semasa sesi tersebut, Kak R, bertanya satu soalan tentang rezeki… Beliau bertanya, kenapa rezeki beliau tersekat? Sedangkan beliau suka bersedekah? Dulu semakin sedekah, melimpah ruah. Tapi kenapa sekarang ni tak? Rezeki tu cukup, tapi tak melimpah ruah seperti dulu, untuk bersedekah?

jemput rezeki cara sahabat rasulullah, jemput rezeki cara sedekah, kenapa rezeki saya tersekat, padahal saya suka bersedekah?

Untuk yang dah baca buku saya, (tentu dah faham) saya ni suka TANYA ALLAH. Jadi sebelum jumpa kak R, saya cakap dan cerita kat ALLAH dulu… Saya buka al-Quran… dan ALLAH beri saya tentang ayat “orang yang tak nak terima nasihat” (saya lupa surah & ayat apa, tak fikir nak snap waktu tu)…

Dari situ, seolah-olah, saya dah faham, apa yang akan terjadi. Tapi, saya cakap kat ALLAH, takpelah saya pergi dengan niat keranaNya, saya perlu bercakap yang BENAR atas apa yang ALLAH ilhamkan. Saya tiada kuasa untuk memberi petunjuk. Petunjuk dan hidayah itu, itu semua urusan ALLAH. Tugas saya hanya sampaikan. Saya serah pada ALLAH.

Dan saya berkata pada diri sendiri, apa-apa sahaja nasihat yang keluar dari bibir saya, walau zahirnya nasihat pada orang lain, namun kata-kata nasihat itu saya tujukan jua pada diri saya sebagai peringatan.

Untuk pengetahuan, apa yang saya sampaikan pada Kak R, ada kaitan dengan bab 2 “menzalimi diri” dan tentang bab bisikan nafs, dalam buku #MRBK, yang saya tulis. Awalnya, kak R kata beliau tak boleh nak adapt, tak mampu nak fikir sejauh yang saya fikir. Saya terima sahaja, kata-kata beliau. Sebenarnya, apa yang saya sampaikan itu mudah, namun saya akui bukan mudah untuk diterima atau nak faham terus, (sebab tu saya kata, kena datang seminar, step by step kefahaman n perkongsian cerita)… Zalim atau kata lainnya Syirik adalah kezaliman yang besar, (Surah Luqman ayat 13)

Tapi at the end tu, semasa nak mengakhiri perjumpaan, beliau tersentak, teringatkan SATU keadaan. Lalu segera beliau berkongsi dengan saya, sebelum kami berpisah. Sambil bergenang air mata, kata beliau, apa yang saya (aein) sampaikan tentang “syirik”, sebenarnya aein sedang “mentahkik”, “membenarkan”, “mengiakan”, SATU keadaan, di mana beliau RASA beliau ditegur oleh ALLAH.

Kata Kak R lagi, ada satu hari tu, masa kak R nak doa, cakap kat Allah, kak R nak kaya sebab nak bersedekah, ALLAH macam kata kat Kak R, “AKU tak boleh beri, sebab engkau semakin Syirik..” Tak putus saya melihat kak R, mengesat air mata beliau yang mengalir laju, walau cuba ditahan.

syirik, motivasi dengan Allah, buku iman, buku islam, buku motivasi

Bila saya terdengar, saya juga terkejut dan sangat bersyukur. MasyaALLAH, Subhanallah, Alhamdulillah, terima kasih ALLAH. ALLAH jua yang menyimpulkan tugas yang sebenarnya DIA juga rancangkan. Saya pun bukan siapa-siapa. ALLAH ni sangat Maha Baik. Kalau ALLAH tak nak bagi KAYA, bukan sebab ALLAH lokek tau. ALLAH Maha kaya, Maha Pemberi rezeki, Maha Pemurah. Tapi sebab kita ni tak sedar, kita semakin “menzalimi diri”. Bila menzalimi diri, kita yang jadi tak tenang. Rasa hati semakin terbeban.

Untuk yang membaca, syirik yang Kak R sebutkan, bukan syirik zahir ye. Bukan sihir, bukan berhala, bukan tangkal. Bukan! Bukan! Tapi syirik yang kita tak sedar. ALLAH sangat kasih pada kita, sayang pada kita. Ada sebab ALLAH tak beri.

Alhamdulillah, bagi yang dah beli dan dah dapatkan buku saya, boleh baca semula bab 2 dan bab tentang nafs. Niat, mintak ALLAH fahamkan, relatekan, ajarkan kita dengan kasihNYA. Dan yang mahu BELI dan BACA, boleh layari website saya untuk belian online http://www.nurulaein.com/beli-buku-mrbk/

Bagaimana nak dapatkan buku Menyaksi Rahsia Bicara KasihNYA?

Dapatkan sekarang dengan harga RM29.00 sahaja, SEBELUM kenaikan harga MENINGKAT untuk PAKEJ stok baru, pada bila-bila masa!

rupanya iman perlu bukti Carilah apa sahaja yang kamu ingin cari di dunia ini. Namun segala pencarian takkan pernah berhenti, selagi keinginan sebenar dalam diri tidak kamu selongkari!rupanya iman perlu bukti

0
orang, telah mendapat manfaat melalui page ini. Jom Share artikel ini dengan niat anda turut mendapat kurnia dariNYA

Like, Follow dan Subscribe info dari kami dengan klik ikon di bawah…